11-06-2012

Kruidvat Rozenwater



Een holy grail van mijn moeder is Kruidvat Rozenwater, een reinigingslotion voor alle huidtypen. Nieuwsgierig als ik ben, vroeg ik aan mijn moeder of het oké zou zijn als ik ook gebruik zou maken van haar flesje rozenwater. Inmiddels gebruik ik deze reinigingslotion nu zo'n twee maanden en kan ik er mijn oordeel over vellen.




Hierboven kun je zien wat Kruidvat zelf over het rozenwater zegt. Het is dus een lotion voor alle huidtypen, maar vooral goed voor mensen met onzuiverheden. Je brengt de lotion pas aan nádat je je gezicht hebt gereinigd, door een met in rozenwater gedrenkt watje over je gezicht en je hals te gaan. Het is niet de bedoeling dat je daarna weer je gezicht wast; de lotion moet in de huid kunnen trekken. Wanneer je de lotion 's ochtends na het reinigen aanbrengt kun je dus gewoon je dagcrème aanbrengen en de rest van je routine doen, en wanneer je de lotion 's avonds aanbrengt kun je daarna eventueel je nachtcrème aanbrengen en gaan slapen.



In dit rozenwater van Kruidvat zit wel alcohol denat, een ingrediënt dat ontsmettend werkt en ervoor zorgt dat het product langer houdbaar blijft. Door de alcohol denat zullen je puistjes verminderen, wat ik zelf een pluspunt vind. Wel is het zo dat dit ingrediënt de huid kan uitdrogen. Als je een héle droge, gevoelige huid hebt zou ik dit rozenwater dus laten staan.

Aan de ingrediëntenlijst zie ik verder niet veel bijzonders, behalve dat het rozenextract hoog op de lijst staat en dus ook sterk aanwezig is. Bijna helemaal onderaan staat parfum. Dit verklaart, samen met het rozenextract, ook wel de vrij sterke rozengeur in het product.



Zelf gebruik ik de lotion één keer per dag, 's avonds na het reinigen. Omdat er uitdrogende ingrediënten in zitten, en mijn huid niet héél goed tegen alcohol kan (ook al heb ik last van puistjes), lijkt me dat slimmer en werkt dit voor mij goed genoeg. Ik doe wat rozenwater op een watje en dep dit dan over mijn hele gezicht en daarna op mijn hals. Mijn huid word niet geïrriteerd door het rozenwater, ook al zit er alcohol in. Ik merk dat er, zelfs na het reinigen van mijn huid, alsnog wat make-up restjes op mijn watje zitten na het deppen met rozenwater. Dat betekent dus dat het echt zorgt voor een schone huid! Vervolgens breng ik een lichte nachtcrème aan en ga ik slapen. Het rozenwater zorgt niet voor een trekkerig gevoel, maar maakt de huid juist zacht.

Met mijn huid gaat het op het moment heel goed. Ik heb nog steeds niet mijn super egale huidje van een jaar geleden terug, maar echt puistjes heb ik nog maar zelden. Nog wel hier en daar wat mee-eters en natuurlijk nog wat littekens/vlekjes van wat eerst puistjes waren, maar ik ben al heel blij dat ik weer zonder foundation de deur uit durf. Ik denk dat dit niet geheel aan het rozenwater ligt, maar ook aan mijn Weleda amandel dagcrème. Mijn huidverzorgingsroutine werkt op het moment heel goed voor mij, de producten in combinatie met elkaar zorgen echt voor dit resultaat.

Echt een holy grail, zoals dit rozenwater voor mijn moeder is, is het voor mij niet. Wel vind ik het een fijne reinigingslotion en het werkt lekker verfrissend. Ik zal dit rozenwater van Kruidvat in ieder geval wel opmaken, samen met mams, en misschien koop ik daarna wel mijn eigen flesje.

In een fles Kruidvat Rozenwater zit 200ML, hier betaal je €1,99 voor. Ben je nog op zoek naar een fijne reinigingslotion? Probeer dit rozenwater dan eens!

Gebruik jij een reinigingslotion? Zo ja, welke?

Adverteerdirect