04-07-2012

Opgemaakte producten #6


Wow, ik heb weer heel wat beauty spul opgemaakt! Ik bewaar de producten die ik heb opgemaakt altijd zodat ik ze, wanneer ik er rond de 10 heb, aan jullie kan laten zien. Ja leuk, die lege verpakkingen tonen, maar daar gaat het me niet om. Het gaat me niet om het feit dat ik daadwerkelijk producten wel eens op maak, maar om de vraag of ik ze weer opnieuw zou kopen. Zie het als een aantal korte reviews in één artikel!




Ik blijf terugkomen bij de Beautiful Ends shampoo en conditioner van Herbal Essences. Het zijn geen wonderproducten, maar ze werken prima voor mijn haar. Zoals ik al vaker heb gezegd ben ik tot nu toe nog geen magische middeltjes tegengekomen die mijn haar perfect maken, maar deze producten van Herbal Essences vind ik in ieder geval fijn. Ze beschermen de haarpunten en bevatten rode frambozen en zijde extracten. Wat ik zou prettig vind aan deze shampoo en conditioner, is dat ze mijn haar lekker laten ruiken (vind ik heel belangrijk!), niet vettig maken bij de hoofdhuid en vooral dat mijn pluizige haar een beetje getemd wordt. Voor drugstore haarproducten zijn deze producten van Herbal Essences echt goed, probeer ze eens!

Rechts zie je een douchegel van Yves Rocher, in reisformaat. Deze douchegel ruikt héérlijk naar aardbeien en is zacht voor de huid. Het is een douchegel die fruitig en zoet is door de aardbeien, maar ook iets warms bevat. Op zich is de douchegel niet heel bijzonder, dus of ik 'm opnieuw zou kopen betwijfel ik. Misschien wanneer 'ie eens in de aanbieding is op de online shop van Yves Rocher.


Over de milde reinigingsmelk, geschikt voor ieder huidtype, schreef ik al eerder een stukje. Balea is een huismerk van de Duitse supermarktketen DM. Deze reinigingsmelk heb ik met veel plezier gebruikt doordat de melk mijn huid grondig reinigt, maar toch niet agressief is. Ik heb na het gebruik van dit product geen last van irritaties, wat ik soms wel bij andere reinigingsproducten heb. De milde melk heeft overigens een neutrale geur, vergelijkbaar met de typische Nivea en Rexona geuren. Wanneer mijn moeder weer eens in Duitsland is, mag ze deze zeker opnieuw voor me meenemen!

Ook over het middelste product, de Bali Flower Vulcan Scrub van Therme, heb ik al eens een review geschreven. De scrubdeeltjes zijn Balinees vulkanisch zand, die ervoor zorgen dat de dode huidcellen van je lichaam verwijderd worden. Deze scrub van Therme heeft een zanderige substantie en scrubt vrij grof. Ikzelf vind dit prettig, vooral voor op mijn bovenarmen en -benen. Bovendien ruikt deze Bali Flower Vulcan Scrub ook nog eens lekker oriëntaals. Ik zou deze scrub zo opnieuw kopen, puur omdat 'ie prettig werkt en lekker ruikt.

Ah, ik heb mijn favoriete body butter van The Body Shop opgemaakt! Dit is de Wild Cherry body butter, die in de winkel niet altijd te verkrijgen is, maar wel in de online shop van The Body Shop te koop is. De geur van deze dikke boter is geweldig; het ruikt lekker zoet naar kersen! Ik ben sowieso fan van de body butters van The Body Shop, ze voeden mijn droge huid goed en laten een heerlijke geur achter. Wild Cherry wil ik absoluut nog een keer kopen, het is niet voor niets mijn favoriet!


Deze tonic van het merk 100% Organics bevat enkel natuurlijke ingrediënten. En als ik dat zeg, dan meen ik ook echt dat er niks inzit wat niet rechtstreeks uit de natuur komt. Dat is ook goed te merken aan de geur; de tonic ruikt heel apart, ik kan de geur maar moeilijk omschrijven. Het ruikt kruidig, maar ook een beetje naar fruit dat aan het rotten is. Nee, niet heel aantrekkelijk inderdaad, maar de werking vind ik belangrijker dan de geur. Dit product haalt letterlijk alle viezigheid van mijn gezicht, en zelfs ná het reinigen met reinigingsmelk is mijn watje nog vies als ik met deze tonic over mijn gezicht heen ben gegaan. Doordat er geen agressieve, chemische ingrediënten inzitten kan mijn huid er goed tegen; geen irritaties te bekennen. Ik ga nog op zoek naar een tonic die je in de winkel kunt kopen die net zo fijn werkt als deze van 100% Organics, maar anders koop ik deze zeker opnieuw!

In de december editie van Glossybox zat een luxe miniatuur van de Daily Microfoliant van Dermalogica. Ik heb dit product toen zo'n twee maanden lang elke dag gebruikt, na het reinigen van mijn gezicht. Daarna heb ik 'm een tijdje laten liggen (waarom weet ik eigenlijk niet, want ik was er heel tevreden over), en sinds een maand of twee ben ik hem weer gaan gebruiken. Inmiddels is 'ie op en vind ik dat heel jammer. Want man, wat werkt dit witte poedertje goed! Het is een exfoliant, maar dan zó mild dat je hem iedere dag kunt gebruiken zonder je huid te irriteren. Een minuutje inmasseren, gemixt met wat water, daarna afspoelen en je gezicht straalt. Echt, dit is eigenlijk een musthave voor meiden met wat onzuiverheden die graag een egale huid willen. Het heeft mij in ieder geval veel geholpen!

Over de matterende gezichtcrème van Mildeen heb ik al een lovende review geschreven. Het is een dagcrème met hamamelis extracten, die vochtinbrengend werkt. Het belooft de poriën te verfijnen, maar daar heb ik dan weer niet zoveel van gemerkt. Maar al met al is het een hele prettige crème met een lekkere, bijzondere geur. Momenteel ben ik heel tevreden met mijn dagcrème van Weleda, dus of ik deze van Mildeen opnieuw zou kopen weet ik nog niet.

Welke producten heb jij afgelopen periode opgemaakt? Zou je deze producten opnieuw kopen? 

Adverteerdirect