01-11-2011

Aussie Miracle Moist Shampoo & 3 Minutes Miracle Reconstructor


De Aussie producten… Wat heb ik ernaar uitgekeken! Nadat ik op een paar blogs (onder andere op Beautylab) al goede dingen had gehoord over dit merk, kon ik niet wachten om een paar producten uit te proberen. Ik was vooral heel benieuwd naar de geur en naar de beroemde 3 Minutes Miracle Reconstructor. Ik kocht laatst de Miracle Moist shampoo en het ‘magische’ 3 minuten masker. Ik heb beide producten nu goed getest en vandaag ga ik jullie mijn mening geven.


“There’s more to life than hair, but it’s a good place to start” – The Aussie Philosophy

Aussie Miracle Moist Shampoo


In de winkel stonden een stuk of vijf verschillende shampoos, maar over deze had ik gehoord dat hij zo lekker ruikt en dat ‘ie goed zou werken. Dit is de Miracle Moist shampoo, ‘for hair that’s dry, damaged and a bit unhappy’. Klinkt als mijn haar!


De verpakking vind ik simpel, maar leuk. Het kangoeroetje in het Aussie-logo en onder de dop geven meteen dat Australië gevoel. De teksten die op de shampoofles staan vind ik ontzettend leuk bedacht. Voorbeeld: ‘It’s a miracle (well kind of). Not like child birth or solar eclipse…’ Heel grappig en origineel!


De shampoo komt uit de dop, je kunt dit makkelijk doseren en je pakt niet gauw teveel, pluspunt! De shampoo is gelig en ruikt – zoals sommigen al zeiden – héérlijk naar bubblegum. Ik vind het onwijs lekker, mijn hele badkamer ruikt na gebruik naar kauwgom en mijn haar ook.


In de shampoo zit macadamia notenolie en aloë vera, al staat dit in het ingrediëntenlijstje zeker niet helemaal vooraan. Ook zit er SLS in, wat betekent dat het nogal ‘ruw’ je haar schoonmaakt en je haar als het ware stript. Sommige meiden vermijden producten waar dit in zit, maar ik heb er zelf geen problemen mee. Belangrijk: er zit parfum in (dat verklaart de lekkere bubblegum-geur), dus als je hier niet tegen kunt zou ik deze shampoo skippen.

Aussie 3 Minute Miracle Reconstructor


Dit is het beroemde product van Aussie. Veel meiden (ook in het buitenland) gebruiken het en spreken er vol lof over. Ik moest dit masker natuurlijk testen, na al dat lovende commentaar! Mijn haar is droog en beschadigd en kan altijd wel wat extra’s gebruiken.


De verpakking lijkt op die van de shampoo en alle andere producten van Aussie. Weer het leuke kangoeroetje en de grappige, originele teksten. Op de achterkant staat de gebruiksaanwijzing op een leuke manier geschreven en daaronder staan de ingrediënten. Het product krijg je uit de fles door er zachtjes in te knijpen, het goedje komt dan onder uit de fles door een klein gaatje wat zichzelf weer kan hersluiten als je de fles weer loslaat. Handig! Je kan de fles ook gewoon op de kop zetten, zoals hij hoort, er komt dan geen product uit de fles, het lekt niet. Ook dit masker (of eigenlijk: intensieve conditioner) ruikt heel erg naar bubblegum verspreid deze geur door de hele badkamer.


In dit 3 minuten masker zit onder andere munt-extract en aloë vera. Ook zitten er parabenen en parfum in. Parabenen zorgen ervoor dat er een glad laagje om je haren heen komt, waardoor ze lekker zacht aanvoelen. Ook hier heb ik persoonlijk niks op tegen, maar sommige dames wel.

De werking van beide producten
Ik gebruik eerst de shampoo (duh!) en hierdoor ruikt mijn douche helemaal naar bubblegum. De shampoo schuimt goed, is lekker glad en verdeelt zich goed over mijn hele haar. Wanneer ik de shampoo uitspoel voelt mijn haar erg schoon, ruikt het lekker en is het al iets gladder. Hierna gebruik ik de 3 Minutes Miracle Reconstructor, het masker/intensieve conditioner, deze gebruik ik vanaf de helft van mijn haar tot en met de punten. Deze laat ik zo’n 5 minuten inwerken (ik vind 3 minuten toch wel heel weinig), terwijl ik ondertussen andere dingen doe – scrubben en benen scheren bijvoorbeeld. Wanneer ik het masker uitspoel komt weer de heerlijke geur van bubblegum vrij. Mijn haren voelen ontzettend glad en gevoed aan, wat ook de bedoeling is! Ik laat mijn haar altijd aan de lucht drogen, ik föhn het niet. Terwijl het droogt, wordt het wel weer een beetje pluizig, maar wel minder dan normaal het geval is bij mijn haar! Mijn haar blijft lekker zacht, en vooral als ik het borstel wanneer het helemaal droog is. Over het gladmakende effect en het verminderen van mijn pluizige haar ben ik heel erg tevreden, maar ik moet jullie wel vertellen dat het mijn haar heel slap en steil maakt. Ik heb van mezelf een flinke slag in mijn haar, en na deze producten te hebben gebruikt is daar weinig van terug te zien. Op zich geen ramp – maar wel een belangrijk punt misschien. Ook merk ik dat mijn haar toch wel een tikkeltje sneller vet wordt, wat ik wel jammer vind.

Conclusie
Ik ben heel blij met deze Aussie producten! Ik vind de geur fantastisch en deze blijft ook lekker lang hangen in mijn haar (en in de badkamer). Mijn haar voelt gevoed en minder droog aan en ziet er gewoon net iets verzorgder uit. De enige minpuntjes aan deze producten vind ik dat het mijn haar iets sneller vet maakt en dat mijn haar er slap van wordt. Heb je last van droog en pluizig haar, en vind je het niet erg dat je haar iets slapper gaat hangen? Probeer dan zeker deze twee Aussie producten!

De Miracle Moist shampoo kost €6,99 en de 3 Minutes Miracle Moist kost €8,99. Beide producten zijn te koop bij Etos.

Hebben jullie al iets van Aussie geprobeerd? Zo ja, wat vonden jullie ervan? Zo nee, zou je dat willen?

Adverteerdirect