22-05-2012

Lush - Love Lettuce


Ondertussen weten jullie wel dat ik fan ben van de producten van Lush. Ik schreef in een korte tijd al positieve reviews over Lemony Flutter, It's Raining Men en Ro's Argan Body Conditioner en ik ben nog niet helemaal klaar. Eén review staat jullie nog te wachten, namelijk van een vers gezichtsmasker dat de naam Love Lettuce draagt. Benieuwd of ik ook over dit product vol lof zal zijn?




Love Lettuce is een vers gezichtsmasker, dat je huid tegelijkertijd zal scrubben wanneer je het afspoelt. Het masker bevat kruiden die je huid in balans brengen. Zo zit er lavendelolie in, die zal zorgen voor een minder vette t-zone en extra voeding voor de droge plekjes op het gezicht. Ook zit er Chinese klei om te reinigen in dit masker, amandelolie om te voeden en te verzachten en amandelschilletjes die zorgen voor een gepolijste huid. 



Hierboven zie je de ingrediëntenlijst van Love Lettuce. Agar Agar Gel is zeewiergel, dit heeft een verzachtend en vochtinbrengend effect en bindt de klei en de amandelschilletjes aan elkaar. Verder zie je kaolin (de natuurlijke Chinese klei met reinigend effect), honing, verschillende soorten amandelolie en natuurlijk lavendelolie. Ook zie je Fullers Earth staan, dit is een mengsel van natuurlijke klei en water, dat acné en andere onzuiverheden doet verminderen door het absorberen van oliën.



Love Lettuce ziet er niet zo aantrekkelijk uit, door haar groene kleur en de donkergroene stukjes die je hier en daar tegenkomt. Ook zie je de fijne stukjes amandel duidelijk zitten. Het masker heeft een romige, gelachtige substantie en voelt heerlijk aan op de huid.

De geur vind ik erg prettig: deze is kruidig, maar niet te sterk. Vooral lavendel is aanwezig in de geur, maar ook de verschillende amandelingrediënten zijn te herkennen.


Doordat Love Lettuce een vers masker is, is het niet zo lang houdbaar als kant en klare maskertjes. Je kunt Love Lettuce dan ook maar een maand bewaren, als je deze goed bewaart in de koelkast. Ik bewaar mijn potje ook in de koelkast, wat voor een extra verkoelend effect zorgt wanneer je het op je gezicht smeert. Ik smeer het masker royaal over mijn gezicht en sla geen plekjes over, maar vermijd wel de huid rondom de ogen.


Zelf gebruik ik het masker na het douchen op de schone huid. Dit is het beste moment voor maskertjes omdat de poriën dan nog open staan door de warmte van het douchen en zo alle ingrediënten beter opnemen.



Na 10 à 15 minuten is het masker hard geworden en is het tijd om het af te spoelen. Love Lettuce droogt donker op en de huid heeft al een groot deel van de vochtigheid geabsorbeerd. Ik spoel het masker met lauwwarm water af en doe dit met ronddraaiende bewegingen. Zo scrub ik meteen mijn gezicht, met behulp van de fijne amandelstukjes in Love Lettuce. Ik doe dit ongeveer 1 minuut en was dan mijn hele gezicht tot alle groene restjes verdwenen zijn.

Dit is het fijnste gezichtsmasker dat ik óóit heb geprobeerd, eerlijk waar. Mijn huid voelt ontzettend lekker zacht na gebruik en het is onvoorstelbaar dat ik daarna niet meteen naar mijn dagcrème grijp. Love Lettuce laat mijn gezicht babyzacht en gevoed achter, zonder trekkerige, rode plekjes. Geweldig!

Voor 75 gram van een verse Love Lettuce betaal je €10,95. Lush zegt zelf dat je drie keer met een potje kunt doen, maar ik heb hem inmiddels al wel vijf keer gebruikt en ik heb nog een kwart over, ongeveer. Ik heb nog een week om mijn maskertje op te maken, daarna is 'ie niet meer goed. Ach, dan maar een paar keer extra smeren, dat vind ik niet erg!

Wat is jouw ervaring met verse maskertjes?

Adverteerdirect