07-01-2012

Laatste artikel over 2011: Mijn favorieten van afgelopen jaar!


Het is net op het nippertje, maar het is nog steeds de eerste week van het nieuwe jaar. Nieuwe ongeschreven regel: je mag blogposts maken over dingen van het oude jaar, tot en met 7 januari. Goed? Hierna zul je op Lotte Loves Beauty ook geen artikelen meer zien over 2011, pinky promise. Het enige van 2011 dat ik echt nog graag met jullie wil delen, zijn mijn favorieten van vorig jaar. Producten die ik echt met liefde het hele jaar door heb gebruikt en die ik ook nog lekker verder blijf gebruiken in 2012. Benieuwd naar mijn favorieten van afgelopen jaar?


Verzorgingsproducten van The Body Shop vind ik sowieso al erg fijn, maar het Vitamin E Moisture Serum en de Cucumber Cleansing Milk spanden vorig jaar de kroon. Het serum gebruik ik elke avond voordat ik mijn nachtcrème aanbreng en met de reinigingsmelk reinig ik mijn gezicht voor het slapengaan. Twee hele fijne producten!


Twee andere verzorgingsproducten die ik veel heb gebruikt zijn de Mildeen Wasgel & Gezichtslotion en de Skin Food Lettuce & Cucumber Water Jelly Cream. De wasgel van Mildeen gebruik ik als facewash, twee keer per dag. Deze komt van Aldi en werkt heel prettig én is lekker budget. De crème van Skin Food heb ik maandenlang gebruikt als dagcrème. Ik heb deze met veel plezier gebruikt, en nu is ‘ie helaas op.


Oogcrème gebruik ik nog niet eens zo heel lang, maar deze van De Tuinen met arganolie vind ik erg prettig. Hij ruikt lekker, voedt de huid en is zuinig in gebruik. De Comfortzone Renight Recover Cream zat in de eerste Glossybox. Wat is dit een geweldige nachtcrème! Deze breng ik elke avond voordat ik ga slapen aan op mijn gezicht, en als ik ’s ochtends wakker word voelt mijn huid babyzacht aan. Topproduct, en helaas is mijn sample ook bijna op…


De laatste twee niet-make-up producten: Nivea Dry Comfort deodorantstick en het Glans & Care Serum van Andrélon. Van de deo ben ik fan, ik heb inmiddels al mijn derde opgemaakt en ik ga ‘m gewoon weer opnieuw kopen. Het haarserum van Andrélon is een echte redder in nood, wanneer ik weer eens last heb van pluizig haar – altijd dus. Deze maakt mijn haar lekker glad en minder pluizig, maar maakt het niet vet. Aanrader!


De oogschaduw die ik veruit het meest heb gebruikt zie je hierboven op de foto. De kleuren uit het Au Naturel palette van Sleek waren dagelijks op mijn ogen te bewonderen in 2011. Ook Vanilla van MAC heb ik ontzettend veel gedragen, als highlighter. De zwarte oogschaduw die je ziet, is mijn best gepigmenteerde zwarte oogschaduw, by far! Dit is The Captain of the Black Pearl van Catrice.


Niet iedereen is fan van de oogschaduwbasis van Essence, maar ik wel. Toen ik mijn Urban Decay Primer Potion en Too Faced Shadow Insurance nog niet had, heb ik mijn oogschaduw prima de hele dag op zijn plaats kunnen houden met dit goedje. Inmiddels gebruik ik de twee eerder genoemde producten ook graag, ik wissel het nu een beetje af. Maar nog steeds gebruik ik die van Essence graag! De wenkbrauwgel van HEMA gebruik ik om mijn wenkbrauwen de hele dag in model te houden. Het potlood van HEMA gebruik ik niet, maar wel het fijne borsteltje dat eraan zit.

Ik denk dat jullie kotsmisselijk van mijn liefde voor deze mascara worden, maar hij hoort natuurlijk wel in dit artikel thuis: The False Lash Effect van Max Factor. Seriously, dit is de beste mascara ever! Van de Waterproof Liquid Liner van Catrice ben ik ook fan, deze is intens zwart en is niet van je wimperrand te krijgen door een hevige regenbui. Een ander fijn product van Catrice is de gelliner. Ik gebruik deze zwarte gelliner ook erg graag, die zorgt voor een iets zachter effect dan de liquid liner.


Geen vloeibare foundation in mijn favorieten van vorig jaar, omdat ik dit zo goed als bijna nooit gebruik. Wel een losse poeder foundation, namelijk de Loose Powder Foundation van Sephora. Gekocht in de 3 voor 10 actie, en dat ga ik bij de volgende actie zeker weer doen! Mijn meest gebruikte concealer van afgelopen jaar is de Stay All Day Concealer van Essence. Voorlopig ben ik hiermee tevreden, maar ik ben wel van plan om een concealer van MAC aan te schaffen – in verband met een betere dekking voor mijn grote, donkere kringen bij de ogen.


Lippenbalsem, don’t we all love it? Deze Pout Polish van Sleek in de kleur Powder Pink heb ik al veel op mijn lippen gesmeerd, het zorgt voor zachte lippen en geeft ook nog eens een mooi kleurtje. Over de Lipbalms van The Body Shop ben ik al heel lang enthousiast (mijn eerste review op Lotte Loves Beauty ging over dit product!). Strawberry heb ik tot nu toe het meest gebruikt (ik heb zes verschillende lipbalms van The Body Shop). MNY’s lippenbalsem in 375 gebruik ik graag in plaats van mijn Labello.


De lipgloss van NYC is al helemaal versleten, zoveel heb ik deze gebruikt. Het is Rockefeller Red, een typisch ‘my lips but better’ kleurtje. Over de Stay With Me glossjes van Essence heb ik al vaker geschreven, deze ruiken erg lekker en blijven lekker lang zitten. Op de foto zie je mijn favoriet: My Favorite Milkshake. Als laatst een lipgloss van Essence uit de Ballerine Backstage collectie, On Your Gracile Tiptoe. Een perfect koraaltintje met mooie glitters, een bijzondere gloss.


Mijn favoriete kleur voor op de lippen is en blijft roze. De drie lipsticks die ik bekroond heb als meest gebruikte van 2011, lijken achteraf gezien best op elkaar. Ik hou gewoon van die meisjesachtige, roze, lippen! Doll van NYX is de donkerste van de drie, Shake Up Pink van Rimmel is de zachtere variant en Chatterbox van MAC is mijn grote liefde als ik voor felle, roze lippen ga.


Wat was het moeilijk om niet al mijn blushes neer te leggen voor deze foto van favoriete blushes! Ik heb er aardig wat in mijn bezit en ik heb zoveel mooie producten in deze categorie, dat het moeilijk was om te kiezen. Uiteindelijk is het me toch gelukt, na even denken over welke blushes ik nou écht het meest heb gedragen. Natuurlijk won mijn eerste MAC blush, Gleeful. Ook Rose Gold van Sleek is een eeuwige favoriet. Qua highlighter heb ik de warme Fairy Dust van de Catrice Enter Wonderland collectie gekozen.

Pfoe! Dat waren ze dan, de producten die ik tot favorieten van 2011 heb bekroond. Ik ben wel heel benieuwd hoe het volgend jaar zal zijn, of ik dan nog steeds een aantal dezelfde favorieten heb of dat ze dan compleet anders zullen zijn.

Herken je één van mijn favorieten? Welke favorieten heb jij van 2011 en zal je in 2012 ook nog zeker veel gaan gebruiken?

Adverteerdirect